Vyvrácení vylhaného tvrzení, že bible byla pozměněna


Nejstarší dochované svitky bible jsou svitky od Mrtvého moře

Ke svitkům od mrtvého moře jsem se vyjádřil už v minulém článku. Jejich datace se pohybuje od několika staletí před Kristem až po období římské nadvlády, dávno před tím než se objevil Korán. Jedná se o sbírku textů v rozsahu 22% celkových textů starého zákona, tj. židovské části bible. V této části je se ale chci více věnovat novozákonním spisům, tedy evangeliu.

Korán nepřišel, aby nahradil "pozměněnou" bibli

Korán nepřišel, aby nahradil pozměněnou bibli. Nic takového v Koránu nenajdete. V Koránu nenajdete jedinou zmínku o tom, že by bible byla pozměněná. Přestože mnozí muslimové říkají, že Korán přišel proto, aby nahradil původní bibli, která byla pozměněná, toto tvrzení se nezakládá na Koránu. Faktem ale je, že žádná taková bible, o které muslimové tvrdí, že byla ta "pravá" nepozměněná neexistuje. Neexistuje pro to žádný důkaz. Zato existují důkazy o tom, že bible je stále jedna a tatáž, nepozměněná. Píšu o bibli v původním jazyce, tedy o hebrejštině a aramejštině.

Pokud jde o evangelium, to bylo napsáno v jazyce řeckém a zde je možné najít více informací ohledně datací nejstarších knih:

https://www.bible.ca/ef/topical-the-earliest-new-testament-manuscripts.htm

Obsahují tyto příběhy:

Jan 18:31-33; 18:37-38 Příběh Ježíše stojícího před Pilátem Pontským, v době kdy se židé rozhodli zabít Ježíše a vydat ho do rukou Římanům. Rok datace 96-125 n.l. Podobně Jan 18.36-19.7 s datací 96-200 n.l.

Jan 19:7 Židé mu odpověděli: "My máme zákon a podle našeho zákona musí zemřít, protože se dělal Božím Synem."

Jan 1:1-6.11 a 6:35-14:26 s datací 50-70 až 200 n.l. To jsou verše Janova evangelia začínajícího slovy:

Jan 1:1-5 Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo byl Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze něj a bez něho nepovstalo nic, co je. V něm byl život a ten život byl světlo lidí. A to světlo svítí ve tmě, ale tma ho nepohltila. [...] Jan 1:10-1:14 Byl na světě, a svět povstal skrze něj, ale svět ho nepoznal. Přišel do svého vlastního, a jeho vlastní ho nepřijali. Ale všem, kteří ho přijali, dal moc stát se Božími dětmi, totiž těm, kteří věří v jeho jméno, kteří jsou zrozeni ne z krve, ani z vůle těla, ani z vůle muže, ale z Boha. A to Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi (a viděli jsme jeho slávu, slávu, jakou má Jednorozený od Otce), plné milosti a pravdy. [...] Jan 1:16-18 A my všichni jsme vzali z jeho plnosti, a to milost za milost. Neboť Zákon byl dán skrze Mojžíše, ale milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista. Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v Otcově náručí, ten ho vylíčil.

Nyní tedy vidíte, že tvrzení o tom, že bible byla pozměněna je zcela nesmyslné, nepodložené a vylhané. Korán sám vznikl mnohem později než jsou zde uváděné datace. Tím pádem muslimům nezbývá nic jiného než přiznat, že Ježíš, který je koránem nazván Božím Slovem je současně Bůh i Boží syn.

Druhá část Janova evangelia

Bodmerův Papyrus 6:35-14:26, 14:29-21:9

Jan 6:35-45 Ježíš jim však řekl: "Já jsem ten chléb života. Kdo přichází ke mně, nebude nikdy hladovět, a kdo věří ve mne, nebude nikdy žíznit. Ale řekl jsem vám, že jste mě i viděli, a nevěříte. Všechno, co mi dává Otec, přijde ke mně; a toho, kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven. Sestoupil jsem totiž z nebe, ne abych konal svou vůli, ale vůli Toho, který mě poslal. A toto je vůle Otce, který mě poslal - abych nic z toho, co mi dal, neztratil, ale vzkřísil to v poslední den. Neboť toto je vůle Toho, který mě poslal - aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho, měl věčný život. A já ho vzkřísím v poslední den."

Židé na něho tedy reptali, že řekl: "Já jsem ten chléb, který sestoupil z nebe," a říkali: "Není snad toto Ježíš, syn Josefův, jehož otce i matku známe? Jak tedy může říkat: `Sestoupil jsem z nebe´?" Ježíš jim na to odpověděl: "Nereptejte mezi sebou. Nikdo nemůže přijít ke mně, jedině když ho přitáhne můj Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den. V Prorocích je napsáno: `A budou všichni vyučeni od Boha.´ Proto každý, kdo slyšel od Otce a naučil se, přichází ke mně.

Nyní si prosím uvědomte, že stejné úplně evangelium četl Mohamed, který prohlil, že evangelium je pravdivé Boží slovo. V Koránu se objevují zmínky o tom, že židé Bohu neuvěřili. Právě předtouto nevírou Bůh varuje. Přesto stejné nevíry se doupouští muslimové, když odmítají přijmout právě to evangelium, které četl i Mohamed. Ovšemže, nikdo znás neví, zda Mohamed nečetl jiné evangelium, ovšem toto evangelium je starší a Mohamed sám potvrdil, že evangelium je pravdivé slovo od Boha, které není možno změnit. Tedy nyní se naskytá otázka, jak moc velký problém je fakt, že muslim, který právě čte tyto řádky odmítá věřit bibli a Koránu, který o bibli vydává svědectví, že je to věruhodné Boží slovo a základ, na kterém je třeba stát. Jak velký problém představuje nevíra pro muslima, protože podle Koránu pro nevěřící je připraven trest Boží. A kdo je nevěřící, ne-li ten, kdo odmítá uvěřit, že evangelium je nepozměněné Boží slovo?

Ano, víme přece, že Korán tvrdí něco co je v rozporu s původním evangeliem, protože pokud Korán tvrdí, že Ježíš nebyl Boží syn, pak jen dokazuje, že Korán není původní Boží slovo, protože zde máme Janovo evangelium, které existovalo již v roce 60-200 n.l. a tvrdí něco čemu muslim odmítá uvěřit.

Jan 6:46-52 Ne že by někdo viděl Otce, jedině ten, který je od Boha, ten viděl Otce. Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, má věčný život. Já jsem ten chléb života. Vaši otcové jedli na poušti manu, a zemřeli. Toto je ten chléb sestupující z nebe, aby ten, kdo z něho jí, nezemřel. Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Bude-li někdo jíst ten chléb, bude žít na věky. A chléb, který já dám, je mé tělo, které dám za život světa." Židé se tedy hádali mezi sebou a říkali: "Jak nám tenhle může dát jíst své tělo?"

Korán tvrdí, že Ježíš je Boží slovo od Boha a duch od Boha. A to tvrdí správně v souladu s evangeliem. Ježíš, ale vystupuje jako syn Boží, který zná Boha a tvrdí, že viděl Otce. Je tedy jediný prostředník mezi Bohem a člověkem a tím je Ježíš Kristus, Boží syn. Tím je Ježíš postaven nad proroka Mohameda, protože prorok Mohamed Boha neviděl, ani neslyšel.

Jan 6:63-69 Duch je ten, kdo obživuje; tělo není nic platno. Slova, která vám mluvím já, jsou Duch a jsou život. Někteří z vás ale nevěří." Ježíš totiž věděl od počátku, kdo byli nevěřící a kdo je ten, který ho zradí. Řekl tedy: "Proto jsem vám řekl, že ke mně nikdo nemůže přijít, jedině když je mu to dáno od mého Otce." Kvůli tomu odešli mnozí z jeho učedníků zpět a už s ním nechodili.
Ježíš tedy řekl těm dvanácti: "Chcete snad odejít i vy?"
A Šimon Petr mu odpověděl: "Pane, ke komu půjdeme? Ty máš slova věčného života.
A my jsme uvěřili a poznali, že ty jsi Kristus, ten Syn živého Boha."

Jan 8:42-51 Ježíš jim tedy řekl: "Kdyby byl Bůh vaším Otcem, milovali byste mě, protože jsem vyšel z Boha a od něj přicházím. Nepřišel jsem totiž sám od sebe, ale on mě poslal. Proč nechápete mou řeč? Protože nemůžete slyšet mé slovo. Vy jste z otce ďábla a chcete plnit touhy svého otce. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, protože v něm pravda není. Když mluví lež, mluví ze svého vlastního, neboť je lhář a otec lži. Ale protože já říkám pravdu, nevěříte mi. Kdo z vás mě usvědčí z hříchu? A když říkám pravdu, proč mi nevěříte? Kdo je z Boha, slyší Boží slova. Vy neslyšíte proto, že nejste z Boha."

Židé tedy odpověděli a řekli mu: "Neříkáme snad správně, že jsi Samařan a máš démona?"
Ježíš odpověděl: "Já nemám démona, ale ctím svého Otce, a vy mnou pohrdáte. Já však nehledám svoji slávu; je Někdo, kdo ji hledá a soudí. Amen, amen, říkám vám: Zachová-li někdo mé slovo, navěky nespatří smrt."

Jan 10:11 Já jsem ten dobrý pastýř. Dobrý pastýř pokládá za ovce svůj život.
Tímto veršem se Ježíš ztotožnil se Bohem Izraele, protože v bibli je Bůh nazván pastýřem Izraele.

Jan 10:14-18 Já jsem ten dobrý pastýř a znám své ovce a mé ovce znají mne, jako mě zná Otec a já znám Otce; a za ty ovce pokládám svůj život. Mám však i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést a uslyší můj hlas. Tehdy bude jedno stádo a jeden pastýř. Proto mě Otec miluje, že já pokládám svůj život, abych ho zase přijal. Nikdo mi ho nebere, ale já ho pokládám sám od sebe. Mám moc ho položit a mám moc ho zase přijmout. To přikázání jsem přijal od svého Otce."

Jan 10:24-30 Židé ho tedy obstoupili a říkali mu: "Jak dlouho budeš držet naši duši v nejistotě? Jestliže jsi Kristus, řekni nám to jasně."

Ježíš jim odpověděl: "Řekl jsem vám to, a nevěříte. Skutky, které dělám ve jménu svého Otce, ty o mně vydávají svědectví. Vy ale nevěříte, protože nejste z mých ovcí, jak jsem vám řekl. Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě. A já jim dávám věčný život a nezahynou navěky a nikdo je nevytrhne z mé ruky. Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce. Já a Otec jsme jedno."

Korán 19:35 říká o Bohu: "Sláva tomu, který, když o věci rozhodne, řekne pouze: "Staniž se!" a stane se. " Víme že Bůh tvoří slovem svým a zde Ježíš je popsán jako ten kdo tyto skutky dělá. Jan 10:25 je plně v souladu s Koránem.

Jan 10:33-38 Židé mu odpověděli: "Nekamenujeme tě za dobrý skutek, ale za rouhání, totiž že ty, člověk, ze sebe děláš Boha!"

Ježíš jim odpověděl: "Není ve vašem Zákoně napsáno: `Já jsem řekl: Jste bohové´? Jestliže nazval bohy ty, k nimž přišlo Boží slovo (a Písmo nemůže být zrušeno), proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: `Rouháš se,´ když jsem řekl: `Jsem Boží Syn´? Nedělám-li skutky svého Otce, nevěřte mi. Pokud je však dělám, i kdybyste nevěřili mně, věřte těm skutkům, abyste poznali a uvěřili, že Otec je ve mně a já v něm."

Ježíš sám sebe nazývá vzkříšením a životem

Jan 11:24-27 Marta mu řekla: "Vím, že vstane při vzkříšení v poslední den."

Ježíš jí řekl: "Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, i kdyby zemřel, bude žít. A každý, kdo žije a věří ve mne, jistě nezemře navěky. Věříš tomu?"

Řekla mu: "Ano, Pane, já jsem uvěřila, že ty jsi Kristus, Boží Syn, který má přijít na svět."

Ježíš se ztotožňuje s Bohem

Jan 12:44-50 Tehdy Ježíš zvolal: "Kdo věří ve mne, věří ne ve mne, ale v Toho, který mě poslal, a kdo mě vidí, vidí Toho, který mě poslal. Já, světlo, jsem přišel na svět, aby žádný, kdo ve mne věří, nezůstal ve tmě. A jestliže někdo slyší má slova a nevěří, já ho nesoudím; nepřišel jsem totiž, abych soudil svět, ale abych svět spasil. Kdo mě odmítá a nepřijímá moje slova, ten má, kdo by ho soudil. Slovo, které jsem mluvil, to ho bude soudit v poslední den. Nemluvil jsem totiž sám od sebe, ale Otec, který mě poslal, on mi dal přikázání, co mám říkat a co mluvit. A vím, že jeho přikázání je věčný život. Proto, co mluvím, mluvím tak, jak mi řekl Otec."

Jan 14:6-11 Ježíš mu řekl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce; a od nynějška ho znáte a viděli jste ho."
Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí."
Ježíš mu řekl: "Tak dlouhý čas jsem s vámi a nepoznal jsi mě, Filipe? Kdo viděl mne, viděl Otce; jak to, že tedy říkáš: `Ukaž nám Otce´? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám od sebe, ale Otec, který ve mně přebývá, on dělá ty skutky. Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; alespoň kvůli těm samotným skutkům mi věřte."

Poslední část Janova evangelia

Bodmerův Papyrus 14:29-21:9

Poslední část tohoto papyrusu popisuje čas kdy Ježíš byl s učedníky na při poslední večeři, čas kdy byl zrazen a vydán do rukou židů a Římanů, čas, kdy byl před Pilátem Pontským, byl ponížen zbit a trpěl. Tento papyrus popisuje i Kristovo ukřižování a jeho vzkříšení.

Celé evangelium je tedy dochováno nepozměněné v původním řeckém jazyce.

© 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky