Otázky od muslimů


Tento článek a tato sekce se bude věnovat otázkám, které si kladou muslimové ohledně Ježíše. Seznam bodů zde probíraných budou věci, nad kterými se zamýšleli sami muslimové, když začali uvažovat nad tím co říká Korán. Úmyslně říkám začali uvažovat, protože muslimové nejsou svými učiteli vedeni k tomu, aby nad koránem uvažovali tak jako to dělají křesťané při čtení bible. Od muslimů se očekává, že budou znát verše z koránu nazpaměť, případně znát oficiální doktrínu, ale nejsou vedeni k samostatnému uvažování. To vede k náboženskému životu kdy poslouchají ostatní co mají dělat, jak mají žít, ale ve svém srdci nehledají Boha s osobním zaujetím. Často v jejich životě schází autorita, která by Koránu doopravdy rozuměla, protože se táží lidí ve svém nejbližším okolí, kteří sami nemají dostatečné poznání. V jejich životě tedy převládá jen všeobecný názor, který je velmi často plný nepravd a omylů, pokud jde o pohled na křesťanství, židovství, postavu Ježíše Krista nebo bibli. Nerozumí tedy křesťanství, ani islámu, ale pojďme se to pokusit napravit.

Proč přišel Ježíš Kristus a proč zemřel?

Korán se nezmiňuje o tom, proč Ježíš Kristus zemřel. Korán tvrdí, že Mesiáš je Slovem od Boha, tvrdí, že dělal zázraky, ale nevysvětluje proč vlastně zemřel. Korán popisuje Ježíše jako zvláštní osobu poslanou od Boha, ale nevysvětluje nic o tom, proč Ježíše na zem poslal. Je zvláštní, že Korán přidělil Ježíši Kristu větší význam než samotnému Mohamedovi, protože Ježíš byl nazván Slovem od Boha, byl to posel a prorok vyslaný přímo od Boha, kdežto Mohamed Boha nikdy neviděl, jen se mu zjevil anděl... Navíc Korán sám odkazuje na bibli jako na spolehlivé Boží slovo a kdo nevěří Alláhovi má se dotazovat křesťanů a židů co říká bible. Z toho důvodu je zřejmé, že pro pochopení smyslu života a smrti Ježíše Krista musíme sáhnout do bible. V bibli se dozvíme, že Ježíš nazývá Boha svým Otcem a tak se dělá rovným Bohu. Nazývá se Božím Synem, stejně tak jako Synem člověka (hebrejsky se vyslovuje ben-adam). V Matoušově evangeliu (které Korán potvrzuje jako pravdivé Slovo seslané od Alláha) se píše:

Ježíš je ale zavolal k sobě a řekl: "Víte, že vládcové národů nad nimi panují a velikáni nad nimi užívají moc. Tak to ale mezi vámi nebude. Kdokoli by mezi vámi chtěl být veliký, ať je vaším služebníkem. A kdokoli by mezi vámi chtěl být první, ať je vaším otrokem. Právě tak Syn člověka nepřišel, aby se mu sloužilo, ale aby sloužil a aby dal svůj život jako výkupné za mnohé." Mt 20:25-28

Z toho vyplývá, že Boží Slovo, vyřčené samotným Ježíšem Kristem, říká:

1) Ježíš přišel, aby zemřel a zaplatil cenu (trest) za hřích.

2) Dělá to dobrovolně o své vlastní vůli (dále se v bibli píše, že Boží Syn poslouchá Otce a dělá vše co říká; nic co dělá Boží syn nedělá sám od sebe, ale protože to přijal od svého Otce).

3) Tato Ježíšova oběť je dar, tzn. nelze si ji nijak zasloužit vašema skutkama.

Z toho vyplývá, že to co tvrdí Korán o Ježíši není pravda. Protože Korán tvrdí, že Ježíš nezemřel. Ale spoučasně tvrdí, že Ježíš je Slovo poslané od Boha a že nikdo nemůže změnit Boží Slovo, protože Boží slovo - bible je spolehlivé.

V Janově evangeliu se slovy Ježíše Krista dozvídáme více o tom proč byl poslán od Boha:

"A jako Mojžíš vyzdvihl hada na poušti, tak musí být vyzdvižen Syn člověka, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život. Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život. Bůh totiž neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby svět byl skrze něho spasen. Kdo v něj věří, není souzen, ale kdo nevěří, je již odsouzen; neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Božího Syna. A toto je ten soud, že světlo přišlo na svět, ale lidé si více oblíbili tmu nežli světlo, protože jejich skutky byly zlé." Jan 3:14-19

Z toho vyplývá,

1) Ježíš je jediný Boží syn.

2) Ježíš je nazýván světlem.

3) Ježíš nepřišel na svět, aby svět odsoudil, ale aby ho zachránil.

Ježíš byl obdařený Duchem Svatým od Boha

"And We did certainly give Moses the Torah and followed up after him with messengers. And We gave Jesus, the son of Mary, clear proofs and supported him with the Pure Spirit." Surah 2:87

Korán o Ježíšovi říká, že byl podpořen Duchem Svatým:

"A již kdysi jsme dali Mojžíšovi Písmo a po něm jsme i jiné posly vyslali; a dali jsme Ježíšovi, synu Marie, důkazy jasné a podpořili jsme jej Duchem svatým." Súra 2:87

To je ve shodě s biblí, která ale navíc ještě říká, že Ježíš byl Boží syn:

A když se křtil všechen lid, stalo se, že byl pokřtěn i Ježíš; a když se modlil, otevřelo se nebe a Duch Svatý na něj sestoupil v tělesné podobě jako holubice a z nebe zazněl hlas, který řekl: "Ty jsi můj milovaný Syn, v tobě jsem nalezl zalíbení." Lukášovo evangelium 3:21-22

O nutnosti křtu se Korán nezmiňuje vůbec, ale bible píše, že Ježíš byl ponořený do vody, ale nejen on, ale celý lid, který tam byl s ním. Ponoření do vody (tzn. křest) tehdy lidé podstupovali na znamení pokání, tedy na znamení toho, že litují svých hříchů a chtějí následovat Boha. Ponořením do vody uzavřeli smlouvu s Bohem, vydali se Bohu do služby a Bůh odpuštěny hříchy. Toto se v té době nazývalo Janův křest, protože ho prováděl jak Křtitel a to v době před ukřižováním a vzkříšením Ježíše Krista. Později však je jiný křest a to až po smrti Ježíše Krista a jeho vzkříšení, tomuto křtu pak říkáme Křest do Ježíše Krista.

Jaký byl Ježíšův původ a o co byl větší než Mohamed?

Korán se s bibli shoduje v tom, že Ježíš byl narozen s panny. Tím byl vyjímečnější oproti Mohamedovi. Zatímco Mohamed byl jen obyčejný člověk bez Ducha Svatého narozený z ženy běžným způsobem, Ježíš byl počatý Duchem Svatým.

Súra 3:43-51 Marie, buď Pánu svému pokorně oddaná, padej na tvář svou a skláněj se s těmi, kdož poklekají. A toto je jeden z příběhů nepoznatelných, jež ti zjevujeme. Tys nebyl mezi nimi, když vrhali losy třtinami o to, kdo z nich se ujme Marie, a nebyla mezi nimi, když se hádali. (45) A hle, pravili andělé: "Marie, Bůh ti oznamuje zvěst radostnou o Slovu, jež od Něho přichází, jehož jméno je Mesiáš, Ježíš syn Mariin, a bude blahoslavený na tomto i onom světě a též jedním z těch, kdož k Bohu budou přiblíženi. 3:46 A bude mluvit s lidmi již v kolébce i jako dospělý a bude patřit mezi bezúhonné." (47) Pravila: "Pane můj, jak bych mohla mít syna, když se mne smrtelník žádný dosud nedotkl?" Pravil: "Takto Bůh tvoří to, co chce; když o věci nějaké rozhodne, řekne toliko "Staniž se!", a stane se. (48) A naučí jej Bůh Písmu a Moudrosti a Tóře a Evangeliu." (49) A byl poslem k dítkám Izraele: "Přišel jsem k vám se znamením Pána vašeho. Utvořím pro vás z hlíny něco podobného ptáku a vdechnu tomu život, a stane se to skutečným ptákem z dovolení Božího. A vyléčím slepého i malomocného a vzkřísím mrtvé z dovolení Božího. A sdělím vám, co jíte a co shromažďujete v příbytcích svých. A věru je v tomto pro vás znamení, jste-li věřící. (50) A přišel jsem, abych potvrdil pravdivost toho, čeho se vám dostalo přede mnou z Tóry, a aby vám byla dovolena část z toho, co vám bylo zakázáno. A přicházím k vám se znamením od Pána vašeho - bojte se Boha a poslouchejte mne! (51) Zajisté Bůh je Pánem mým i Pánem vaším, uctívejte Jej tedy - a to je stezka přímá!"

Z textu vyplývá:

1) Ježíš byl zrozen z Panny

2) Ježíš dával život lidem i neživým věcem

3) Ježíš znal tóru a evengelia a to v době, kdy evangelia ještě nebyla sepsaná!

4) Ježíš uzdravoval

5) Ježíš znal lidská srdce i to co dělají potají

6) Ježíše bylo třeba poslouchat stejně jako Pána

Jakto, že Ježíš dává život?

V koránu je napsáno:

"A to je proto, že Bůh je vskutku pravda, a proto, že On oživuje mrtvé a je všemocný nad věcí a že Hodina přijde a není o ní pochyby žádné a že Bůh vzkřísí ty, kdož v hrobech jsou." Súra 22:6-7

A současně je napsáno, že Ježíš dal život hlíně a vzkřísil mrtvé k životu: "Utvořím pro vás z hlíny něco podobného ptáku a vdechnu tomu život, a stane se to skutečným ptákem z dovolení Božího. A vyléčím slepého i malomocného a vzkřísím mrtvé z dovolení Božího."

V bibli je popsán příběh jak Ježíš vzkřísil Lazara:

A mnozí z Židů přišli k Martě a Marii, aby je utěšili ve smutku nad jejich bratrem. Jakmile tedy Marta uslyšela, že přichází Ježíš, vyšla mu naproti, ale Marie seděla doma. Marta tedy řekla Ježíši: "Pane, kdybys tu byl, můj bratr by nezemřel. Ale i teď vím, že o cokoli bys Boha požádal, to ti Bůh dá." Ježíš jí řekl: "Tvůj bratr vstane." Marta mu řekla: "Vím, že vstane při vzkříšení v poslední den."

Ježíš jí řekl: "Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, i kdyby zemřel, bude žít. A každý, kdo žije a věří ve mne, jistě nezemře navěky. Věříš tomu?"

Řekla mu: "Ano, Pane, já jsem uvěřila, že ty jsi Kristus, Boží Syn, který má přijít na svět." A když to pověděla, odešla a tajně zavolala Marii, svou sestru, se slovy: "Mistr je tu a volá tě." A ona, jakmile to uslyšela, rychle vstala a šla k němu. (Jan 11:19-29)

Jakmile tedy Marie přišla tam, kde byl Ježíš, a spatřila ho, padla k jeho nohám a řekla mu: "Pane, kdybys tu byl, můj bratr by nezemřel." Když tedy Ježíš spatřil, jak pláče a jak pláčou Židé, kteří přišli s ní, v duchu zasténal a zarmoutil se. Potom řekl: "Kam jste ho položili?" Řekli mu: "Pane, pojď a podívej se." Ježíš se rozplakal. Židé tedy řekli: "Hleďte, jak ho měl rád!" Někteří z nich však řekli: "Nemohl snad ten, kdo otevřel oči slepého, způsobit také, aby tento člověk nezemřel?" Ježíš tedy znovu sám v sobě zasténal a přišel ke hrobu. Byla to jeskyně a na ní ležel kámen. Ježíš řekl: "Odvalte ten kámen." Marta, sestra toho mrtvého, mu řekla: "Pane, už zapáchá, vždyť je v hrobě čtvrtý den!" Ježíš jí řekl: "Neřekl jsem ti, že budeš-li věřit, uvidíš Boží slávu?" Zvedli tedy kámen z místa, kde byl ten mrtvý pochován. Ježíš pozvedl oči vzhůru a řekl: "Otče, děkuji ti, že jsi mě vyslyšel. Já vím, že mě vždycky slyšíš, ale řekl jsem to kvůli zástupu, který stojí kolem, aby uvěřili, že jsi mě poslal." A když to řekl, zavolal mocným hlasem: "Lazare, pojď ven!" A ten, který zemřel, vyšel ven. Měl ruce i nohy svázané plátny a jeho tvář byla ovinuta rouškou. Ježíš jim řekl: "Rozvažte ho a nechte ho odejít." Tehdy mnozí z těch Židů, kteří přišli k Marii a viděli, co Ježíš udělal, uvěřili v něho. (Jan 11:32-45)

Víme tedy, že už že Ježíš je Slovo poslané od Boha, Ježíš přišel od Boha, zazývá Boha svým Otcem, Bůh Otec ho nazývá svým Synem, Ježíš sám sebe nazývá Vzkříšením a Životem, dává život, křísí mrtvé, je nazýván pánem a máme ho poslouchat. Uvěřit v něho znamená, následovat ho a dělat to co on po nás chce.

Kromě toho Ježíš sám o sobě prohlásil: "Já jsem ta Cesta, Pravda i Život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne."  Jan 14:6

To z Ježíše dělá nesrovnatelně vyšší autoritu než je Mohamed pro muslimy, protože zde Ježíš říká, že skze něj a víru v něj, člověk příjde k Bohu a získá věčný život v nebi".

Ježíš Kristus má v moci život i soud

Zřejmě nejsilnější a nejvýznamnější slova Ježíše Krista ve vztahu ke Koránu jsou v následujícím úryvku z Janova evangelia 5:19-27:

Ježíš jim tedy odpověděl: "Amen, amen, říkám vám: Syn nemůže sám od sebe dělat nic, jedině to, co vidí dělat Otce. Neboť cokoli dělá on, to podobně dělá i Syn. Otec totiž má rád Syna a ukazuje mu všechno, co sám dělá; a ukáže mu větší skutky než tyto, abyste se vy divili." (Jan 5:19-20)

Zatímco člověk nevidí a nemůže vidět Boha, Ježíš Kristus Boha vidí a nazývá ho svým Otcem. Ježíš poslouchá Otce, protože je jeho Syn.

"Neboť jako Otec křísí mrtvé a obživuje, tak i Syn obživuje ty, které chce. Otec totiž nikoho nesoudí, ale všechen soud dal Synu, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí ani Otce, který ho poslal." Jan 5:21-23

1. Zde je tedy jasné rovnítko mezi Bůh a Otec, protože je to Bůh kdo křísí mrtvé a obživuje. Současně je zde řečeno že i Ježíš obživuje, které chce, jako Bůh.

2. Ježíš tvrdí, že je Soudce, a to nedělá Otec, ale Ježíš. Zde je tedy rovnítko mezi Ježíš a Bůh.

3. Ježíš říká, že ho máme stít stejně jako Otce, což znamená, že oba jsou téže Boží podstaty.

"Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu, který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již přešel ze smrti do života." Jan 5:24

Toto je nejpodstatnější část celého evangelia, zde totiž Ježíš vysvětluje proč přišel na zem.

" Amen, amen, říkám vám: Přichází hodina, a již je zde, kdy mrtví uslyší hlas Božího Syna a ti, kteří uslyší, budou žít. Neboť jako má Otec život sám v sobě, tak dal i Synu, aby měl život sám v sobě,
a dal mu také moc, aby konal soud, protože je Syn člověka." Jan 5:24-27

Z toho vyplývá

1. Boží Syn = Syn člověka

2. V Ježíši je život. Život člověka je od Boha, zde je ale psáno, že Ježíš má život sám v sobě tak jako Otec má život sám v sobě. Je tedy soběstačný a nezávislý, ne jako člověk, který je závislý na Bohu.

3. Ježíš má moc konat soud

Ježíšův příchod a soud

Ježíš také popsal svůj druhý příchod:

"Když pak přijde Syn člověka ve své slávě a s ním všichni svatí andělé, tehdy se posadí na trůnu své slávy. Všechny národy budou shromážděny před ním a on je oddělí jedny od druhých, tak jako pastýř odděluje ovce od kozlů." Matouš 25:31-32

Dále je popisován Boží soud.

"Těm po levici však tehdy řekne: `Jděte ode mě, vy proklatí, do věčného ohně, který je připraven pro ďábla a jeho anděly," Matouš 25:41

Dále je popisován Boží soud.

"A tak tito pùjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života." Matouš 25:46

Ježíš se nazývá Synem člověka a oznamuje blížící se konec

A stalo se, že když Ježíš dokončil všechna tato slova, řekl svým učedníkům:
"Víte, že za dva dny bude Veliká noc a Syn člověka bude zrazen, aby byl ukřižován." Matouš 26:1-2

Na dalším evangelum Matouše popisuje, že žena přišla k Ježíši s alabastrovou nádobkou velmi drahé masti a vylila ji na jeho hlavu. Zdá se, že jenom ona pochopila, že Ježíš má být ukřižován. Když se učedníci rozhněvali, odvětil jim: "Když totiž tato žena vylila tu mast na mé tělo, udělala to pro můj pohřeb" Matouš 26:12

Ježíš předpověděl to, že bude zrazen i to kdo ho zradí:

A když jedli, řekl: "Amen, říkám vám, že jeden z vás mě zradí." Matouš 26:21

[...] "Zradí mě ten, kdo se mnou namáčí ruku do mísy." Matouš 26:23

Ježíš předpověděl, že se jeho učedníci rozprchnout:

Tehdy jim Ježíš řekl: "Vy všichni ode mne této noci odpadnete. Je přece napsáno: `Budu bít pastýře a ovce stáda se rozprchnou.´" Matouš 26:31

Ježíš byl totiž nazván pastýřem proto, že židovské spisy, tedy bible, nazývá Boha Pastýřem Izraele - kniha proroka Ezechiele, 34:30-31: "I poznají, že já Hospodin, jejich Bůh, jsem s nimi a oni, dům izraelský, jsou mým lidem, je výrok Panovníka Hospodina. Budete mými ovcemi, ovcemi, které já pasu, vy lidé, a já vám budu Bohem, je výrok Panovníka Hospodina."

O jeho učedníkovi Petrovi předpověděl, že ho zapře:

Ježíš mu řekl: "Amen, říkám ti, že ještě dnes v noci, dříve než se ozve kohout, mě třikrát zapřeš." (Matouš 26:34)

Nakonec, již když byl zatčen a před veleradou:

Ale Ježíš mlčel. Nejvyšší kněz mu tedy řekl: "Zapřísahám tě při živém Bohu, abys nám řekl, zda jsi Kristus, ten Boží Syn!" Ježíš mu odpověděl: "Tys to řekl. Ale říkám vám, od této chvíle uvidíte Syna člověka sedět po pravici Moci a přicházet na nebeských oblacích." (Matouš 26:63-64)

Tím také řekl, že je Boží syn, Syn člověka a že bude sedět po Boží pravici.

Ježíš je Pastýř

Již od pradávna byl Bůh nazýván pastýřem. V první knize Zákona je psáno o Jákobovi zvaném Izrael:

Požehnal Josefovi takto: "Bůh, před nímž ustavičně chodívali moji otcové Abraham a Izák, Bůh, Pastýř, který mě vodí od počátku až dodnes,[...] (Genesis 48:15

Ježíš o sobě řekl:

"Já jsem ten dobrý pastýř. Dobrý pastýř pokládá za ovce svůj život." Jan 10:11

dále řekl:

Já jsem ten dobrý pastýř a znám své ovce a mé ovce znají mne, jako mě zná Otec a já znám Otce; a za ty ovce pokládám svůj život. Mám však i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést a uslyší můj hlas. Tehdy bude jedno stádo a jeden pastýř. Proto mě Otec miluje, že já pokládám svůj život, abych ho zase přijal. Nikdo mi ho nebere, ale já ho pokládám sám od sebe. Mám moc ho položit a mám moc ho zase přijmout. To přikázání jsem přijal od svého Otce." Jan 10:14-18

Ježíš zde mluví o dvou stádech ovcí. Podle židovských knih bible, původním stádem o kterém se psalo byl Izrael, lid který Bůh pásl. Druhým stádem jsou lidí z pohanů, kteří nejsou z Jákobovy linie. Bůh se totiž v bibli představuje jako Bůh Abrahamův, Izákův a Jákobův. Ježíš zde tedy říká, že přišel shromáždit dvě stáda ovcí. Jeho ovce jsou ty, kteří uvěřili v něho a následují ho. Za tyto věřící položil svůj život, aby každý kdo v něj věří, nezahynul, ale měl život věčný. To jsou Ježíšova Slova. Ježíš dobrovolně dal svůj život, aby zachránil svět.

Bůh mluvil k židům skrze největší proroky o tom, že je Pastýř Izraele.

Toto praví Panovník Hospodin: "Hle, já sám vyhledám své ovce a budu o ně pečovat. Tak jako pastýř pečuje o své stádo, když je uprostřed svěřených ovcí, tak budu pečovat o své ovce a vysvobodím je ze všech míst, kam byly rozptýleny v den oblaku a mrákoty. Vyvedu je z národů, shromáždím je ze zemí a přivedu je do jejich země. Budu je pást na izraelských horách, při potocích a na všech sídlištích v zemi. Budu je pást na dobré pastvě; jejich pastviny budou na výšinách izraelských hor. Budou odpočívat na dobrých pastvinách, budou se pást na tučné pastvě na horách izraelských. Sám budu pást své ovce a dám jim odpočívat, je výrok Panovníka Hospodina. Ztracenou vypátrám, zaběhlou přivedu zpět, polámanou ovážu a nemocnou posílím, kdežto tučnou a silnou zahladím. Budu je pást a soudit." "Pokud jde o vás, mé ovce, toto praví Panovník Hospodin: Hle, já vykonám soud mezi ovcí a ovcí, mezi berany a kozly. (Ezechiel 34:11-17)

Z toho vyplývá

1. Bůh je Pastýř

2. Bůh je Soudce

Z předchozích citací jak již bylo řečeno Ježíš o sobě řekl že je pastýř a popsal jak bude soudit ovce a kozly (Matouš 25:31-46).

Ježíš o sobě také prohlásil:

Jan 10:1 "Amen, amen, říkám vám: Kdo nevchází do ovčince dveřmi, ale vstupuje jinudy, ten je zloděj a lupič, ale kdo vchází dveřmi, je pastýř ovcí. Tomu vrátný otvírá a ovce slyší jeho hlas; on pak své ovce volá jménem a vyvádí je. A když své ovce vypustí, jde před nimi a ovce jdou za ním, neboť znají jeho hlas. Cizího však nikdy následovat nebudou, ale utečou od něho, neboť neznají hlas cizích."
Ježíš jim řekl toto přirovnání, ale oni nepochopili, co jeho vyprávění znamená. Ježíš jim tedy znovu řekl: "Amen, amen, říkám vám: já jsem dveře ovcí. Všichni, kolik jich přišlo přede mnou, jsou zloději a lupiči, ale ovce je neposlechly. Já jsem dveře. Kdokoli vejde skrze mne, bude spasen a bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu. Zloděj přichází, jen aby kradl a zabíjel a ničil; já jsem přišel, aby měly život a měly ho hojně.

Ježíš mluvil o Božím království, které přirovnal k ovčinci. Ježíš je dvěřmi ovčince, protože ti kdo jsou ve světě jsou mimo ovčinec. A do ovčince je možné se dostat jedině skrze Ježíše Krista. Kdo ale uvěří v Ježíše Krista, ten prochází skrze dveře do Božího království. Ježíš ale také řekl, že do Božího království nevejdou ty tlusté, silné a vykrmené ovce, ty budou poraženi a zemřou.

Ovce slyší hlas pastýře

Židé ho tedy obstoupili a říkali mu: "Jak dlouho budeš držet naši duši v nejistotě? Jestliže jsi Kristus, řekni nám to jasně." Ježíš jim odpověděl: "Řekl jsem vám to, a nevěříte. Skutky, které dělám ve jménu svého Otce, ty o mně vydávají svědectví. Vy ale nevěříte, protože nejste z mých ovcí, jak jsem vám řekl. Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě. A já jim dávám věčný život a nezahynou navěky a nikdo je nevytrhne z mé ruky. Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce. Já a Otec jsme jedno." Jan 10:24-30

Z toho vyplývá:

1) Ježíš je Kristus - bylo to potvrzené zázraky, které Kristus dělá a potvrzuje to i Korán

2) Ti kdo věří v Ježíše jsou nazývány ovcemi, protože patří Bohu a přijdou do Božího království.

3) Ten kdo věří v Ježíše Krista, jeho následuje.

4) Ti kdo následují Ježíše slyší jeho hlas; platí to i naopak: ovce která slyší Boží hlas, následuje Ježíše. Jeho hlas je tichý, protože působí v srdci, ale i v mysli člověka, když Bůh člověku ukáže, že Kristus je Pán.

5) Ježíš se nazývá Bohem, protože říká že on a Otec je jedno. Ale i kdyby se nenazýval Bohem, řekl že je Boží syn a to je jedno a to samé.

Ježíš nepopíral, že je Bůh

Když učedník Tomáš pochyboval o tom, že vidí vzkříšeného Ježíše, řekl

"Můj Pán a můj Bůh!" Ježíš mu řekl: "Tomáši, uvěřil jsi, protože jsi mě viděl. Blaze těm, kteří neviděli, a uvěřili." (Jan 20:28-29)

Jinými slovy Ježíš řekl: Uvěřil jsi, že jsem Bůh, dobře si udělal, ale lépe na tom budou ti, kteří ve mě uvěřili, aniž by mě viděli. Protože víra vyžadující důkazy, je slabá.

© 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky