Kde v bibli se Ježíš nazývá Bohem?

Muslimové tvrdí, že v bibli neexistuje jediný verš, kde by Ježíš sám sebe nazval Bohem. Není to ale pravda.

Jan 14:6-7

Ježíš mu řekl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce; a od nynějška ho znáte a viděli jste ho."
Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce a to nám stačí." Ježíš mu řekl: "Tak dlouhý čas jsem s vámi a nepoznal jsi mě, Filipe? Kdo viděl mne, viděl Otce; jak to, že tedy říkáš: `Ukaž nám Otce´? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec ve mně? Slova, která k vám mluvím, nemluvím sám od sebe, ale Otec, který ve mně přebývá, on dělá ty skutky. Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; alespoň kvůli těm samotným skutkům mi věřte." "Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, skutky, které dělám já, bude dělat i on; a bude dělat větší skutky než tyto, neboť já jdu ke svému Otci.

Vysvětlení Jan 14

To co Ježíš řekl, že je v jednotě se svým Otcem. Korán tvrdí, že Ježíš nemá otce, ale Ježíš mluví o Bohu jako o svém Otci.

Kde v bibli Ježíš nazývá Otce Bohem?

Já vám však říkám: Milujte své nepřátele! Žehnejte těm, kdo vás proklínají, konejte dobro těm, kdo vás nenávidí, a modlete se za ty, kdo vás pomlouvají a pronásledují, abyste byli synové svého Otce, který je v nebesích. Vždyť on dává svému slunci vycházet na dobré lidi i na zlé a posílá déšť na spravedlivé i nespravedlivé. Když totiž milujete jen ty, kdo milují vás, jakou máte odplatu? Nedělají snad i celníci totéž? A když zdravíte jen své bratry, co mimořádného děláte? Nedělají to snad i celníci? Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš Otec, který je v nebesích." Matoušovo evangelium 5:44-48

Ježíš nejen že nazývá Boha svým otcem, ale dokonce mluví o tom, že Bůh je Bohem všech lidí a zejména těch, kteří konají dobro.

Kde ještě mluví Ježíš o Bohu jako o Otci?

V šesté kapitole Matoušova evangelia Ježíš vysvětluje že se máme modlit k Bohu jako ke svému Otce:

 "A když se modlíš, nebuď jako pokrytci. Ti totiž při modlitbě rádi postávají v synagogách a na nárožích ulic, aby se ukazovali lidem. Amen, říkám vám, že už mají svou odplatu. Ale ty, když se modlíš, vejdi do svého pokojíku, a když zavřeš dveře, modli se ke svému Otci, který je vskrytu. A tvůj Otec, který vidí vskrytu, ti odplatí zjevně. Když se tedy modlíte, neříkejte prázdná slova jako pohané. Ti si totiž myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov. Nebuďte jim tedy podobní, protože váš Otec ví, co potřebujete, ještě předtím, než ho poprosíte. Proto se modlete takto: Otče náš, který jsi v nebesích, ať se posvětí tvé jméno! Ať přijde tvé království! Ať se stane tvoje vůle jako v nebi, tak i na zemi. Dej nám dnes náš každodenní chléb, a odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům. A neuveď nás do pokušení, ale vysvoboď nás od zlého. Neboť tvé je království i moc i sláva navěky. Amen." Matouš 6:5-13

K modlitbě Ježíš ještě pokračuje těmito slovy:

"Proste a bude vám dáno, hledejte a naleznete, tlučte a bude vám otevřeno. Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno. Kdo z vás je takový člověk, že podá svému synu kámen, když ho poprosí o chléb? A když poprosí o rybu, dá mu snad hada? Jestliže tedy vy, kteří jste zlí, umíte dávat svým dětem dobré dary, čím více váš Otec, který je v nebesích, dá dobré věci těm, kdo ho prosí?" Matouš 7:7-11

Dále k modlitbě Ježíš mluvil také v Markově evangeliu 11:24-26

"Proto vám říkám: Věřte, že všechno, o co při modlitbě prosíte, jste dostali a budete to mít. A když se postavíte k modlitbě, odpouštějte, pokud máte něco proti někomu, aby i váš Otec v nebesích odpustil vaše prohřešky vám. Jestliže však vy neodpouštíte, ani váš Otec, který je v nebesích, neodpustí vaše prohřešky vám."

Ztotožnění novozákonního Boha se starozákonním Bohem

V novém zákoně v Janově evangeliu proběhl dialog, kdy Ježíš odkazoval na staré časy, kdy židovský národ putoval po poušti a Bůh jim dával seslat chléb z nebe, tzv. manu.

Jan 6:31-35 "Naši otcové jedli manu na poušti, jak je napsáno: `Dal jim jíst chléb z nebe.´"
Ježíš jim tedy řekl: "Amen, amen, říkám vám: Ne Mojžíš vám dal chléb z nebe, ale můj Otec vám dává ten pravý chléb z nebe. Neboť Boží chléb je ten, který sestupuje z nebe a dává život světu.

Řekli mu tedy: "Pane, dávej nám ten chléb vždycky."
Ježíš jim však řekl: "Já jsem ten chléb života. Kdo přichází ke mně, nebude nikdy hladovět, a kdo věří ve mne, nebude nikdy žíznit."
Z toho je tedy jasné, že Boha nazval svým Otcem a že tento Bůh je jeden a tentýž, stále stejný Bůh, jen nazvaný Otcem.

Zpět k Jan 14

Ježíš řekl: Ježíš mu řekl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce; a od nynějška ho znáte a viděli jste ho."

Ježíš byl žid a mluvil k židům, kteří uctívali Boha jako svého Otce. Proto, když Ježíš mluvil o Otci, mluvil o Bohu. Muslimové i křesťané společně věří tomu, že Ježíš neměl tělesného Otce a byl splozen Duchem Svatým, tedy Duchem Božím. Nyní tedy Ježíš v tomto verši říká, že "kdo viděl mě viděl Otce" neboli "Kdo viděl mě viděl" Boha. Je to to samé jako jsem již vysvětlil v předchozím článku v analogii ke slunci, že Slunce je jako Bůh a sluneční paprsky jsou jako Syn Boží, Boží Slovo projevem či reprezentací Boha na zemi. Pokud jste tento článek nečetli, tak si ho přečtěte:

V čem se křesťané a islám shodují

© 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky